(1) Obietnica marki to odpowiedź na pytanie „Co robimy dla klienta? To obietnica, którą klient musi zrozumieć od razu – teraz ma problem i teraz chce go rozwiązać. To równocześnie zdefiniowanie klienta i rozpoznanie jego potencjalnej potrzeby, która jednocześnie określa przeszkodę utrudniającą jego realizację (>2).

(2) Przeszkoda (problem), który utrudnia klientowi osiągnięcie celu:

(3) Przedstawienie firmy i oferty

Skupienie się na powodzeniu, sukcesie klienta przez wzbudzenie empatii (należy dostrzec klienta, wysłuchać go i zrozumieć) i demonstrację autorytetu czyli kompetencji (referencje, statystyki, nagrody, logotypy firm, etc). Klienci zadają sobie pytania: Czy ta firma zna się na tym czego ja potrzebuję? Czy ta firma jest w stanie rozwiązać mój problem?

(4) Plan, propozycja – Co mam teraz zrobić?

  1. Plan wyjaśnia klientowi jak przebiega współpraca z naszą firmą.
  2. Zobowiązanie sprzedawcy eliminuje możliwe obawy związane ze skorzystaniem z naszej oferty.

(5) CTA

  1. Bezpośrednie wezwanie do działania (kup)
  2. Pośrednie wezwanie do działania (zapisz się na listę mailingową)